stanzi-supertramp.reismee.nl

'Roken jullie allemaal Cannabis in Nederland?'

Vandaag rende ik ongeveer 15 kilometer over de boulevard van Mar del Plata. In Buenos Aires voel ik me helemaal niet zo op mijn gemak als ik sport omdat iedereen kijkt als of ik naakt rond aan het rennen ben (dagelijks leven van een blond meisje hier). Dus ik heb na een maand (?!) kei hard gerend en mijn lichaam was daar wel blij mee.

Aan het eind wilde ik zwemmen in de zee maar dat was toch nog wel heel koud dus het bleef bij mijn benen. Ik was als een kind zo blij en zwaaide met mijn armen in het rond en splashte door het water heen (nu ik het opschrijf klinkt het raarder dan het was hoor haha). Blote voeten in het zand.

Deze week was echter geen vakantie. Met een sterk team van het WWF hebben we een strategic planning proposal gemaakt voor de komende 5 jaar om Antarctica te beschermen. Heel hard gewerkt. Iedereen ging terug op vrijdag maar ik besloot het weekend te blijven. Ik slaap nu in het huis van een soort vriend wat een komische situatie was want ik kende hem niet echt: een jaar geleden leerde ik op een techno feest in Amsterdam een meisje kennen uit Brazilie. Toen ik zei dat ik naar Mar del Plata ging vertelde ze me dat ze een vriend had die ze ooit had ontmoet op een boottocht heel lang geleden. Facebook is soms heel handig. Nu is die jongen ook mijn vriend. In de avond keken we met de hele familie tv (Harry Potter in het spaans wahahahaha dat moet je voor de grap eens proberen)

Die avond ging ik mee naar de verjaardag van zijn studie genootje. Eerst was het mateloos ongemakkelijk want het duurde even voor dat ze door hadden dat ik niet goed was in het verstaan van half-aangeschoten spaans. Maar het liep al snel los en binnen een mum van tijd werd er hele leuke info uitgedeeld. Ik heb nu al heel veel met mensen uit Argentinie gepraat en er wordt altijd dezelfde vraag gesteld na even aarzelen: Roken jullie allemaal cannabis? Hoe veel dan? Rookt iedereen dat dan samen met zijn ouders?

Vandaag liep ik over een marktje aan zee en kocht ik Churros aan het eind van de markt uit een rieten mand van een grijze man waarvan ik van het begin van de markt al wist dat hij churros verkocht want dat hoorde je van 2 voetbalvelden afstand

‘Churrrrrrrrrrrrrrrrros’

Met een lekkere rollende r die ik nog steeds niet voor elkaar krijg omdat wij de r achter in onze mond maken en zij ze hem hier voor in de mond met de tong tegen de tanden.

Opper content at ik ze op op het eind van een pier met grote stenen die de golven braken vlak voor me.

Ik liep door en op het grote plein aan zee hoorde ik salsa muziek en geklap en ‘ole ole’. Een grote groep mensen was salsa aan het dansen en langzaam droop er weer aarzelend iemand het plein op om vervolgens mee gesleurd te worden in het vrolijke gebeuren. Ik lachte en klapte mee. Ik had een rood jurkje aan met bloemen en mijn haar los. Ik viel op en de hoofd ‘ole’ meneer zag me. O god. Fijn. Dus ik ging iets minder hard klappen. Ik ben altijd de gene die wordt uit gekozen in circus proeven en expirimenten. Altijd. O nee ohhh shit nee hij komt mijn kant op. Ik keek hoopvol over mijn schouder of er misschien en leuke vrouw achter me stond.... of een minder leuke vrouw...... of in het ieder geval iemand pleaaase. Maar hiij bleef lopen en mensen keken mijn kant op. Ze gingen harder klappen. Geweldig. Top. Kijk, het feit dat ik dans is niet zo erg, het feit dat ik de aandacht heb als een lichtgevende vuurtoren wel. Hij sleurde me mee en de mensen juigden. Een blond meisje in een bloemenjurk op een plein met heel veel mensen. Toen kwam het ergste nog. Er werd ruimte gemaakt. Ze vormden een kring. Ik keek om me heen en lachte een beetje flauwtjes. Al die hoopvolle ogen en klappende handjes maakte het nu niet echt relaxed om mijn eerste salsa stapjes te maken. Toen besloot ik alles los te laten. Ik ben hier nu toch en ik zie deze mensen nooit meer (hoop ik voor hun hahaha). Eerst dansde ik een beetje raar en keek naar mijn voeten. Toen voelde ik de muziek. Ik draaide rondjes en mijn jurk tolde om me heen, haren los in de wind en handen sierlijk mee bewegend. Het maakte me echt niks meer uit. Mensen gingen harder klappen en zongen passie-vol mee met de muziek. Steeds meer mensen kwamen met me mee dansen. Ik bestefte me dat je salsa niet danst, salsa voel je.

xxx Liefs

Reacties

Reacties

Monic

Hahahaha! Stans, ik heb zo gelachen om de 'hoofd olé man' en 'zachter klappen'. Mijn dag begint goed Alice!

Titia

Ole. Ole. Ole.
Ik wil ook lekker mee
Ole Ole Ole
Het voelt daar zeer OK
Ole
Xxx dikke kus Titia

Oma en ?

Klinkt heel vrolijk.weer een leuk verhaal om ons erbij te betrekken.
Kus Knuffel Kus ......

Han

Hoi Stans, je bent/wordt steeds meer jezelf, heel goed!

Floortje

Heerlijk, ik heb met je meegedanst op je enthousiaste woorden!!! Ik zie het levendig voor me! XXX

Vera en Kees

Met een big smile je salsa verhaal gelezen. Wat een beleving. Het lijkt me heel spannend en ook wel heel leuk om zo gezien te worden door deze warmbloedige spontane mensen. Dikke zoenen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!